Der Co-Produzent Jean-Brice de Cazenove von der französischen Entwicklerschmiede CAZAP, hat uns einige Artworks zu Kung Fu Rabbit zur Verfügung gestellt. Er beschreibt die eindrucksvollen Werke mit eigenen Worten, umschreibt die Visionen dahinter und wie dem Team die Ideen zur Gestaltung der Welten und Charaktere von Kung Fu Rabbit gekommen sind. Wir freuen uns, dass wir Euch diese tollen Kunstwerke präsentieren dürfen und hoffen, Euch damit ein kleines Schmankerl aus der Konzeptwelt zu Kung Fu Rabbit näherbringen zu können.
Sollte Euch der Erfolgshit Kung Fu Rabbit noch nichts sagen, so haben wir für Euch einen Trailer eingebunden. Beachtet das niedliche Ambiente, die atemberaubende Farbwahl sowie das wirklich grandiosen Flair.
CONCEPT ART
Kung Fu Rabbit Artwork #01 / #02 und #03
As a co-producer of the game, I always like the idea to mix different universe that we already know to create something different. With Kung-Fu Rabbit, you can feel this trough a japanese inspiration, but that is very far from the manga universe I sometimes get tired of. On the first side, you can feel the simplicity of the most famous plateformers, with mobile elements being drawn simple and efficient: characters, enemies and plateforms are simple shapes, with high contrasts. The hero is a rabbit-looking white square box: simple but damn cute! At the opposite, the enemies are round and purple/black. It’s the artistic research of gameplay efficiency that leads the creation, and I like art having a purpose.
Jean-Brice de Cazenove
STORY LINE
Kung Fu Rabbit Artwork #04 / #05 und #06
But on the other side, all the backgrounds and levels where a space for graphic expression, and there’s definitly a more complex research on the sceneries of the game, tough consistent with the characters. The global impression of these makes me feel that there’s a touch of Miyazaki’s fabulous movies.
Jean-Brice de Cazenove
Unser Dank geht an Jean-Brice de Cazenove für seine persönlichen Zeilen und CAZAP für die freundliche und zuvorkommende Unterstützung.